Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Československá modernistická ilustrace 50. a 60. let 20. století a její vliv na identitu současných českých autorů
Šrámek, Jan ; Horáček, Radek (oponent) ; Sylvestrová, Marta (oponent) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Disertační práce Československá modernistická ilustrace 50. a 60. let 20. století a její vliv na identitu současných českých autorů se zabývá vlivem modernistické ilustrace 50. a 60. let na generaci současných tuzemských autorů zejména v oblasti knižní a časopisecké ilustrace. Společnými znaky pro vybrané současné české a slovenské ilustrátory jsou kromě práce s digitálními nástroji a tzv. vektorovou grafikou také používání vizuálních prvků odkazující do minulosti. Právě pro autory pracující s vektorovou grafikou a digitálními nástroji může československá vizuální kultura 50. a 60. let představovat ideální inspirační zdroj. Práce sleduje na pozadí politické a historické situace v Československu 50. let pozvolný vývoj vizuálního jazyka vycházejícího z moderního umění a jeho opatrné uplatňováni v rozličných oblastech ilustrační tvorby na konci dekády až po komplexní rozšíření modernistické ilustrace v knihách, časopisech a propagačních prostředcích v průběhu 60. let. Věnuje se také v exilu působícímu ilustrátorovi Miroslavu Šaškovi.
Zpívající fontána v Královské zahradě Pražského hradu
Ramdan, Marcel ; Sojka, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
This work follows three main questions, which will allow a deeper appreciation of art historical monument. At first, there is a concise story of rulers, which donated fountain. In the next part, the work gives ideas of the original context of the installation of the bronze fountain in the architecture of the Royal Garden at the Prague Castle in the third quarter of the 16th century. The artistic description with historical sources presents the monument as the result of the work of artists associated around the royal gunsmith Tomas Jaros of Brno. In the closing section attempts to draw attention to the potential non-European cultural influence in the creation of artwork. Compared fanciful figures on the fountain with bells of the late 16th century, attempts to document the gradual domestication of a particular theme used on the Habsburg court before the arrival of Rudolf II. Secondary question will present conservation of the artwork.
Český kubismus a jeho edukační možnosti v galerijním a školním prostředí
Dušková, Šárka ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Obsahem práce jsou edukační možnosti českého kubismu v muzejním a školním prostředí. Český kubismus je fenomén, který se nevyskytuje nikde jinde na světě. Cílem práce je zprostředkovat tuto kulturní památku a základní principy žákům základních škol, studentům gymnázií a škol středních i veřejnosti. Jako prostředek pro představení tohoto unikátu je vypracován edukační program, jehož součástí jsou zpracovaná teoretická východiska, výtvarné úkoly a pracovní sešit. Projekt je zaměřen na uvědomění si kvalit naší kulturní tradice a výtvarné originality. KLÍČOVÁ SLOVA český kubismus, architektura, užité umění, Dům U Černé Matky Boží, edukace, vzdělávací program
Zpívající fontána v Královské zahradě Pražského hradu
Ramdan, Marcel ; Sojka, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
This work follows three main questions, which will allow a deeper appreciation of art historical monument. At first, there is a concise story of rulers, which donated fountain. In the next part, the work gives ideas of the original context of the installation of the bronze fountain in the architecture of the Royal Garden at the Prague Castle in the third quarter of the 16th century. The artistic description with historical sources presents the monument as the result of the work of artists associated around the royal gunsmith Tomas Jaros of Brno. In the closing section attempts to draw attention to the potential non-European cultural influence in the creation of artwork. Compared fanciful figures on the fountain with bells of the late 16th century, attempts to document the gradual domestication of a particular theme used on the Habsburg court before the arrival of Rudolf II. Secondary question will present conservation of the artwork.
Stylový vývoj českého flakónu od druhé poloviny 19. do počátku 20. století
Lisnyak, Vlada ; Mergl, Jan (vedoucí práce) ; Brožková, Helena (oponent)
česky K základním cílům této bakalářské práce patří bližší seznámení se sklářským odvětvím flakonérie v českých zemích v období 19. a na počátku 20. století. První kapitola vytváří krátký úvod do historie vzniku flakónů jako nádob na vůni a jejich použití v různých zemích. Flakóny se používaly od starodávna pro uchování vonných látek. Kapitola popisuje vznik flakónů a zrození technik pro jejich výrobu. Druhá kapitola otevírá náhled do středisek výroby flakónů v Čechách. Existovalo několik výrobních středisek, kde se flakóny v Čechách vyráběly. Sklárny se lišily způsobem výroby, technikami dekoru a stylovou orientací. V kapitole jsou představeny nejvýznamnější sklárny, kde se flakonérie rozvíjela. Třetí kapitola je věnována situaci v české flakonérii v 1. polovině 19. století. Politická situace v Evropě ovlivnila vzhled českých flakónů, které přejímaly klasicistní a později empírové tvary z Francie. Od 30. let se stylový směr ve flakonérii obrátil na využití prvků biedermeieru. V Čechách v tomto období lze sledovat experimenty s technikami výzdoby flakónů. Čtvrtá kapitola práce pojednává o rozvoji flakónů pro komerční účely. Oblast parfumérie byla často prezentována na mezinárodních výstavách, což vyžadovalo originální atraktivní vzhled výrobků. V kapitole jsou představeny francouzské příklady...
Křižovatky designu uplynulého století
Krušková, Kateřina ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Bakalářská práce má charakter reflexe designu z hlediska kulturního, historického a teoretického. Zabývá se designem jako specifickým propojením vědy, techniky a výtvarného umění ve vztahu k lidské kultuře a naznačuje pozici designu ve výtvarném vzdělávání žáků od 12 let. Na základě analýzy designu je vypracován návrh didaktické řady a vlastní výtvarná práce autorky. Výsledkem a přínosem práce je a) rozdělení designu na dvě základní tendence ve 20. st., b) soubor didaktických postupů zabývajících se designem na pomezí výtvarné a mediální výchovy, c) výtvarná práce autorky, jako návrh úložného prostoru, d) reflexe vztahu fotografie a designu na základě vlastních fotografií autorky. KLÍČOVÁ SLOVA design, užité umění, historický vývoj designu, kultura, výtvarná výchova, fotografie, reklama
Interpretace přírodní formy jako výtvarného artefaktu
MONDLOVÁ, Erika
Práce se zabývá historickým vývojem užitého umění a rostlinnými motivy dekorativní tvorby. Také se okrajově zmiňuje o problematice vývoje přírodních geometrických dekorativních motivů a rozdílností mezi funkčním a dekorativním artefaktem. Jsou zde také popsány inspirační zdroje, které slouží jako východiska pro tvorbu praktické části. Popis praktické části se zabývá samotnou výrobou keramických artefaktů, problematikou barevnosti a v závěru popisuje instalaci osvětlení do jednoho z objektů, kterým je dekorativní svítidlo.
Tisk na textil
JÍLKOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce je zaměřena na tisk na textil. První teoretická část práce popisuje přírodní a umělá textilní vlákna, stavbu textilních materiálů, jejich historii a způsoby využití. Další část je věnována uměleckému tiskařství, a to konkrétně ručním metodám tisku. Součástí práce je také příprava tohoto pracovního postupu pro výuku na ZUŠ. Poté následuje praktická část práce. Praktická část popisuje různé postupy ručního tisku na rozdílné textilie. Jsou zde prezentovány šátky s vlastními vzory. V závěru je uvedeno shrnutí dosažených výsledků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.